måndag 24 januari 2011

dag 1

Jaha en pressentation av mig och min häst(hästar)
Jag heter då Ida Blom och är 17, 18 i april. Jag bor på landet utanför sala i Västamanland. Jag går andra året på hotell och restaurangprogrammet på kungsängsgymnasiet i sala. På fritiden så är jag i stallet, rider, är med kompisar/pojkvän och åker/ tittar på americanare och andra fina bilar.
Mina hästar är:
Dondulu kallas Don. Han är en 9 årig oldenburger valack som jag köpte när han var 5år och nyimpoterad från tyskland. Han är ganska stor 175 cm i manken, Menvärldens snällaste. När han kom hit så var han ganska fjollig av sig och hade svårt att lita på folk. Men nu litar han på mig till 100% och gör allt jag ber han om. Tror nästan han skulle gå genom eld för mig, känns iaf så :)
Och så har vi Gema. En 9 årigt holsteinersto som kom till oss samma år som Don. Alltså när hon var 5, hon är import från litauen. Det är min systers häst som jag har tagit på foder. Hon är ganska liten om man jämnför med don. hon är mellan 160-165 cm i manken. Hon har kronisk bronkit( en typ av astma) som gör att jag inte kan rida henne när det är rått väder ute osv. Hon måste kunna känna sig säker med sin ryttare för att vara lugn. Är man orolig och lättskrämd så är det ingen häst för den personen. Men om man vinner hennes förtroende så är hon precis som Don och gör vad som hellst för en:)
Ja det var en liten pressentation om mig och mina hästar. Hoppas att ni tycker den blev bra :)

bild på Don från förra sommaren. Hittade ingen bra på Gema

1 kommentar:

  1. Härligt med en sommarbild, känns som det är alldeles för mycket snö och helt klart för kallt nu.. vill ha vår och sommar! :D

    SvaraRadera