onsdag 26 januari 2011

Dag 2

Vill börja med att beom ursäökt för att jag inte bloggade ngt igår men hade fullt upp. så nu tar jag dag 2 på listan som jag egentligen skulle ha gjort igår:P
Hur jag började rida.
Jag är uppfödd med hästar då det alltid har funnit minst 2 st här hemma på gården. Då jag har en 15 år äldre syster så höll ju hon på för fullt med hästar när jag föddes så jag var jätte liten när jag började rida. Jag tror jag var ca 7 år när jag började på ridskola men hade ridit mycket hemma innan det så jag kunde redan lite grunder(styra hästen i skritt,trav och galopp och hoppa småhinder) När jag blev 9 så fick jag min första häst, en liten c ponny som hette Nimbus, Vi fick tyvärr lov att ta bort han förra sommaren(09) pga kraftig fång. Då hade jag haft han i 6 år. red han bara i 3,5 år, resten av iden var han pensionär då han var 15 när jag köpte han. Med nimbus så kom jag ut på mina första tävlingar( dressyr) där vi vägrade ut oss, ja det går faktiskt. genom att när vi hade gjort halt för att hälsa så ville inte han gå längre. Tror det berodde på mina nerver nu i efterhand XD När jag hade växt ur Nimbus så började jag rida på Goody, på han så ställde jag upp i km i hoppning,dressyr och fällttävlan.När jag vra runt 12 år så slutade jag på ridskolan och började träna för privat tränare. När jag sedan fyllde 14 så köpte vi Don. Och med han så har jag utvecklats till där jag är idag.
Känns som att jag gled ifrån ämnet lite men ändå:P

2 kommentarer:

  1. Lilla nimbus!! Haha kommer aldrig glömma när du å goody va hos oss ett lov!!

    SvaraRadera