lördag 15 januari 2011

Gema

Vaknade av att mamma knackade på dörren kl 12 idag. Var bara att klä på sig och äta fukost för att sedan gå ut i stallet. Då det var rätt kallt iad så blev det att prioritera gema då jag inte han rida henne i förrgår. Tog in henne borstade, lindade benen och satte på boots farm (då det är halt ute och lätt att hästarna halkar så använder jag boots på vintern för att undvika att dom ska trampa sig med broddarna) och på med dressyrsadeln som jag inte har ridit i på JÄTTE länge , tränsa och ut. Till min förvåning så var Gema lugn idag. Annars när hon har stått nån dag så brukar hon ha väldigt lätt att börja takta och springa iväg lite, men idag använde hon all den energin till att jobba. Blir mer och mer kär i den hästen. Han inte rida don idag så i morgon ska jag försöka kliva upp i vettig tid och ridabåda hästarna. Tänkte även försöka hinna en stallstädning då det börjar se rent ut av förjävligt ut. Kan kanske slänga upp lite före och efter bilder sen så får ni se och kommentera vad ni tycker.
Juste min kompis har lagt upp en film sen jag var och tävlade i gripen i höstas från 110 klassen. Vill bara påminna er om att det är vår debut i 110, han hade stått närmare 3 timmar i transporten och den enda framridning som fanns var en 20*40 bana som var uppdelad på framridaning och framhoppning( delad på mitten med staket) så förutsättningarna var ju inte de bästa precis. Men men han skötte sig bra så tycker att han får godkänt, vad tycker ni om ritten? kommentera gärna både bra och dålig kritik och var helt ärliga. Detär bara bra att höra vad andra tycker om sin ridning så jag blir bara glad om ni kommenterar :)
länk till filmen http://www.youtube.com/watch?v=AMFU0CArH2U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar