torsdag 27 januari 2011

Lista

Ja då jag i dom tidigare inläggen från förra listan har presenterat mig,mina hästar, min första ponny och hur mitt hästintresse började så tänkte jag hoppa över dom punkterna och gå till hur min och hästarnas tävlings outfit ser ut.
Jag:
jag har ett par vita ridbyxor och en svart kavaj(eller klubbjacka om det regnar)under kavajen/jackan så har jag en vit skjorta och en plastrongnål då jag tycker att det ser bättre ut än att inte ha något alls. Håret har jag i fläta eller toffs. Jag har ett par svarta eller gråa vantar. Gråa på tidig vår/sen höst när det är kallare.
Mina stövlar är ett par svarta från hööks.
och så har jag ett litet svart hoppspö.
Don: För tillfället så har han ett svart pullarträns men funderar på att köpa ett svart aachenträns istället. svart jackson (alround mot hopp) sadel och en svart hoppgjord från hööks. Brukar variera schabrak. Olika vita. Om dom är smtsiga så har jag ett som är grå/orange med matchande luva. Vita senskydd fram. Ja det är det han har.
Gema: svart aachenträns, samma sadel och gjord som don och likadant schabrak som han. Svarta senskydd fram. Har även antislip padd under sadeln då den sitter framme vid öronen annars när man är klar:P
Ja det är väl så våran tävlingsoutfit ser ut. Följande saker ska jag köpa och uppdatera outfiten med då jag har dåligt med matchande saker till båda. Vilket jag tycker är snyggast så ska man ha lika saker om man rider flera hästar.
tränset är till don. Och så ska det bli två nya tävlinstäcken och två nya schabrak ett med dons namn och ett med gemas. Funderar på att köpa matchande luvor oxå men vet inte. Måste även köpa en till nummerlapp att sätta på tränset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar